نصب و راه اندازی تلفن IP Phone سیسکو 7962G و 7942G

در این مقاله و مقاله‌ی آتی در مورد چگونگی استفاده از IP Phone سیسکو مدل 7962G و تلفن 7942G صحبت خواهیم کرد. ابتدا به اجزای مختلف این دو تلفن می‌پردازیم و سپس امکانات و ویژگی‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

Cisco Unified IP Phone 7962G 7942G تلفن سیسکو سوئیچ شبکه

 

۱. خط تلفن و شماره‌گیری سریع: باز کردن خط جدید، شماره‌گیری سریع و قطع تماس. آی پی فون سیسکو 7962G تعداد ۶ خط تلفن و ۶ کلید شماره‌گیری سریع را ارایه می‌دهد. مدل سیسکو 7942G از ۲ خط تلفن و ۲ کلید شماره‌گیری سریع پشتیبانی می‌کند.

۲. صفحه نمایش: نشان دهنده ساعت، تاریخ، شماره تلفن، شماره تماس گیرنده، وضعیت خطوط، لیبل کلیدهای عملگر و سایر محتویات گرافیکی است.

۳. تنظیم پایه: امکان تنظیم زاویه تلفن نسبت به پایه را برای کاربر فراهم می‌کند.

۴. کلید پیام‌ها: دسترسی به صندوق پست صوتی

۵. تاریخچه تماس: دسترسی به تاریخچه تماس‌های ارسالی و دریافتی

۶. راهنما: نمایش راهنمای تنظیمات و کلیدها در صفحه نمایش

۷. تنظیمات: برای تنظیمات سفارشی کاربر نظیر صدای زنگ و کنتراست صفحه نمایش استفاده می‌شود.

۸. خدمات: کلید خدمات برای برنامه‌های کاربردی

۹. بلندی صدا: تنظیم کردن بلندی صدا برای اسپیکر، گوشی و هدست و کنترل بلندی صدا در هنگام idle بودن تلفن

۱۰. اسپیکر: فعال کردن اسپیکر

۱۱. قطع تماس: قطع صدای تماس

۱۲. هدست: انتقال صدای تماس بین گوشی و اسپیکر

۱۳. کلید ناوبری: انتخاب و ناوبری در گزینه‌های صفحه نمایش یا تماس‌های ورودی

۱۴. صفحه شماره‌گیری: کلیدهای شماره‌گیری تماس

۱۵. کلیدهای عملگر: لیبل کلیدهای عملگر در بالای آن‌ها و پایین صفحه نمایش نوشته شده است. هرکدام از کلید در وضعیت‌های مختلف، عملکرد متفاوتی خواهند داشت.

۱۶. گوشی با نشانگر LED: نشانگر LED بر روی گوشی،‌ هنگام زنگ خوردن چشمک می‌زند. در صورت دریافت پیغام صوتی نیز روشن می‌شود.

راهنمای نصب و راه اندازی تلفن IP Phone سیسکو 7962G و 7942G

شماره گیری

برای گرفتن شماره تلفن مورد نظر می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

  • گوشی را بردارید و شماره مورد نظر را بگیرید.
  • بدون برداشتن گوشی، کلید NewCall را فشار دهید و شماره‌گیری کنید. پس از برقراری ارتباط، گوشی را بردارید. برای صحبت از طریق اسپیکر، گوشی را برندارید.
  • بدون برداشتن گوشی، شماره را بگیرید و کلید Dial را فشار دهید. از اسپیکربرای تماس استفاده می‌شود.
  • کلید Speaker را فشار دهید و شماره مورد نظر را بگیرید.
  • برای تکرار تماس از کلید Redial استفاده کنید.

قرار دادن تماس در حالت انتظار

کلید Hold را فشار دهید. دکمه خط به رنگ زرد تغییر می‌کند. برای بازگشت به تماس کلید Resume را انتخاب کنید.

نکته: مکالمه‌ی در حالت انتظار بدون این‌که دو طرف صدای هم را بشنوند، فعال باقی می‌ماند. همچنین در این حالت می‌توانید یک تماس دیگر نیز برقرار کنید.

تنظیم حجم صدا

از کلیدهای + یا – برای افزایش یا کاهش بلندی صدا استفاده کنید. برای ذخیره تغییرات،کلید Save را فشار دهید.

قطع صدا

برای قطع کردن میکروفون در طول تماس، کلید MUTE را فشار دهید. اگر در حالت اسپیکر هستید، می‌توانید گوشی را بر روی دستگاه قرار دهید. در این صورت قادر به شنیدن تماس هستید، اما صدای شما منتقل نمی‌شود. برای برقراری مجدد صدا، کلیدMUTE را بزنید و گوشی را بردارید.

کار با صفحه نمایش

برای کنترل مکان‌نما، کلید << را فشار دهید. از کلید >> برای پاک کردن یک کاراکتر یا شماره استفاده کنید. برای انتخاب یک آیتم از منو دکمه ی ناوبری را فشار دهید. کلید Select را فشار دهید. یا کلید شماره مورد نظر را مطابق با شماره آیتم منو در صفحه شماره‌گیری انتخاب کنید.

نکته: کار کردن با گزینه‌های مختلف صفحه نمایش بسیار آسان است. از کلید ناوبری، کلید های عملگر و صفحه کلید برای انتخاب آیتم‌ها استفاده کنید. برای خروج از یک منو در صفحه LCD تلفن، کلیدExit را فشار دهید.

تنظیم کنتراست صفحه نمایش

برای تنظیم نور صفحه نمایش، کلید Settings را فشار دهید و گزینه User Preferences را انتخاب کنید. از منوی مربوطه، Contrast را برگزینید. سپس برای تنظیم کنتراست دلخواه، کلید های بالا یا پایین را فشار دهید. در نهایت برای ذخیره کردن تغییرات، کلید Save را فشار دهید.

نصب و راه اندازی تلفن IP Phone سیسکو 7962G و 7942G

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =